Logikus vagy érzelmes?

2009.03.06. 22:07

Még anno 2007-ben a Daily Telegraph kiadott egy cikket amelyben egy kép alapján állítólag eldönthető hogy agyunk melyik féltekét használjuk. Érdekes kérdés, én nagyon kíváncsi voltam rá és el is végeztem a "tesztet" ami csupán annyiból áll, hogy megtekintjük azt a  bizonyos képet...

Miután minenki megsasolta a képet döntse el, hogy a hölgy merre is forog, tehát az óramutató járásával egyező vagy ellentétes irányba. A Daily Telegraph cikke szerint, aki a forgó női alakot óramutató járásával egyező irányban látja mozogni, jobboldali agyféltekéjét dolgoztatja jobban. Aki az óra járásával ellentétesen, az pedig a balt. A szöveg szerint legtöbben az óramutató járásával ellentétes irányban látják mozogni a női alakot, vagyis bal agyi féltekéjüket használják jobban.

A bal félteke tulajdonságai: logikus, részletekre figyelő, tényszerű, szavak és nyelv, jelen és jövő, matematika és tudományok, megértés, tudás, ismeretek, valóság alapú, praktikus.

A jobb félteke tulajdonságai: érzelmes, részleteket nélkülöző figyelem, képzelőerő, szimbólumok és képek, filozófia és vallás, hit, fantázia alapú, heves, kreatív.

Hámori József agykutató, a MTA alelnöke szerint, a jellemzők leírása helyes és a cikkben a grafikus teszt látványos ugyan de nem alkalmas arra, hogy eldöntse, melyik agyfélteke domináns. Ráadásul ezek a tulajdonságok nagyban keverednek. Természetesen vannak alapvető jellemzők, hogy a domináns bal agyféltekéjű ember logikusabban gondolkozik, a jobbos pedig kreatívabb. Hámori szerint a biztos megállapításhoz komolyabb vizsgálat szükséges.

Valószínűleg igaza van az MTA alelnökének már csak azért is mert a fenti képet egyszer így egyszer amúgy láttam forogni (meg hát csak agykutató Hámori...) de mindent összevetve szerintem mókás kis "kísérlet" ez.

Az eredeti kísérlet itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://paprikajancsi.blog.hu/api/trackback/id/tr79986291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.03.08. 08:50:02

Óramutató járásval egyező irányba forog nekem, és rohadtul elszédültem tőle. :D

Krumplinudli 2009.08.20. 10:07:26

Hát nekem meg mind a két irányba forog,szóval vmi nem stimmel ezzel a képpel....:D
süti beállítások módosítása